Menu

A

A

IT’S BANGKOK BABY

Na een prima vlucht met de Airbus A380-800 (Wát een beest!) via Dubai aangekomen in Bangkok. Heel veel chagrijnige mensen en veel getrek en gebedel later stappen we uit een taxi (sowieso teveel betaald) op khao san road. Hectisch en chaos, stank en vies, een hele andere wereld en daarom zo leuk. Prima hostel (lees: kakkerlak en weg gerotte deuren) gevonden, tas gedumpt, opgefrist en de stad in. Mojito, zonder ijs, op een terrasje en lekker gegeten aan een gezellige straat met kleurige lampionnen en vrolijke lichtjes in de bomen. Eenmaal in bed nog eens nagedacht over het afscheid op Schiphol en de dagen daarvoor. Wat een lieve berichtjes, kaartjes en cadeaus heb ik gekregen zeg!! Hartverwarmend al die lieve mensen om mij heen, wat een rijk gevoel. En ubs, mijn lief, die zo blij voor mij is, maar het ook heel moeilijk vindt. Gelukkig komt hij naar Bali voor twee weken, fijn vooruitzicht!

De volgende dag naar Siam center; mega luxe, wat een verschil! Geen stank maar chique mensen met dure kleding. We voelden ons er helemaal thuis. Veel kijken, niet kopen, te duur en te zwaar voor in de tas, en daarna terug naar het backpackers district. Weer lekker gegeten, behalve de rauwe kip die we vonden in de nasi. Godzijdank zag Suus dit op tijd en zijn we ontkomen aan dagen vol diarree en buikkrampen!

Wekkertje heel vroeg gezet, want we gaan op de fiets door Bangkok!! Wat een ontzettend gave ervaring! We fietsten door de smalste straatjes, reden letterlijk door woningen heen en zagen hoe de locals leven. Armoede, zo onder een brug wonen met een paar kartonnen dozen als wanden, was mijn oordeel direct. Maar onze gids legde uit dat zij daar zelf voor kiezen, zodat ze subsidies krijgen van de overheid.

Daarna met een bootje de rivier over naar de plantages en boerderijen. Wauw!! Vanuit de stank, herrie en chaos van de stad, ineens in een compleet andere wereld van natuurlijke schoonheid en sereniteit. Op hele smalle betonnen paadjes met hoeken van 90 graden dwars door de jungle van lianen, kokosnoten, bananenbomen, papaya bomen en mango’s.

Terug in de stad wilden wij naar de rooftop bar van hotel Vertigo voor een lunch. Na een te lange en frustrerende taxi-rit waren we blij dat we er waren. Helaas, of uiteraard, ging de bar pas om 17 uur open. Zoeken naar een degelijke lunch bleek lastig dus eindigden we bij McDonalds. Even opgefrist en toen op de nachttrein naar chiang mai gestapt.

Wat begon als een super leuke rit, eindigde weer met veel zweet en klamme handen. De nachttrein zat vol met backpackers en de bar was dus mega gezellig. Om 23:00 uur moesten we slapen. We hadden een slaapkamer voor onszelf met 2 stapelbedden. Heerlijk geslapen. ’s Morgens stopte de trein ineens en leek er geen beweging meer in te krijgen. Na 1,5 uur stilstaan kwam er een debiel rennend en gillend langs: ‘You have to get out of the train like NOW’. Omg, ik had minstens een explosie verwacht. Als een idioot alle spullen gepakt en toen stonden we buiten in de brandende zon. Gelukkig kwam na een half uur de volgende trein en konden we daar instappen. Aangekomen in chiang mai hebben we de tip van Bram & Ginger opgevolgd en sliepen we in een gezellig hostel.

Weer de wekker gezet (zo’n zwaar leven), want vandaag gaan we op 2 daagse trekking door de jungle boven Chiang mai. In het hostel boden ze deze trip aan voor 1400 bath, aan de overkant van de straat (even gecheckt, lekker Hollands) was het 400 bath goedkoper! Keuze snel gemaakt. Helaas kon de dame in het hostel dit niet waarderen en mochten wij onze veel te zware backpacks niet in de store laten staan!! Ze meenemen op jungle tocht was ook echt geen optie, dus weer klamme handen. Gelukkig komt het altijd wel weer goed want de buschauffeur van de excursie heeft ze in zijn kantoor gezet. To be continued….

Na een gezellige busrit met onze mede jungle gangers (13 meiden en 1 zielige man) kwamen we aan bij de olifanten! Heel bizarre ervaring. Zo geweldig om die beesten te zien, maar zo jammer dat ze vastgeketend zitten. Het was echt wel leuk om olifant te rijden, maar zet je ook wel aan het denken.
Na de olifanten begon de 3 uur durende hike. Inmiddels zijn we er achter wat dat betekent en is het iets meer inspannend dan wandelen. We hebben allemaal sinds 8 uur ’s ochtends niet meer hoeven plassen, en het zilt ligt op onze huid. Zoooo veel zweet!!! Het deed mij denken aan echte meisjes in de jungle, hilarisch!! Wat een ellende!!! Uiteindelijk zijn we dan toch boven op de berg gekomen, en het was het waard. Maar een scooter zou leuk zijn geweest.

Bij de stam gegeten en geslapen, leuk voor het verhaal, maar helaas stelde het niet veel voor. Dit is allemaal zo commercieel geworden, jammer. Wel prachtig om wakker te worden met een waanzinnig uitzicht zo boven op de berg!
De volgende morgen weer gehiked naar beneden, ook dit was super zwaar hahaha!!
Gelukkig was ook dit het volledig waard want we kwamen bij een super mooie waterval. Wat een energie daar vrij komt is zo vet om te voelen. Water was ijs en ijs koud, maar wel even lekker gebadderd!
Vervolgens wild water raften, zo wild was het niet, maar ook weer super gaaf. Dit vooral vanwege de geweldige omgeving waarin we hier zitten!

Na deze super vette trip zijn we terug naar chiang mai gegaan en hebben we meteen een reis naar Pai geboekt. De volgende morgen opgehaald door een busje en 3 uur en misselijk later staan we in Pai, derde bestemming! Ook weer zo’n mooie omgeving. De lucht is aanzienlijk schoner, de sfeer is heel relaxt en overal lopen overjarige hippies en vriendelijke mensen. Nadat we een prima hostel hebben gevonden zijn we lekker gaan zwemmen in het publieke zwembad. Ook hier hangt een hele gemoedelijke sfeer. Ook ’s avonds als we lekker gaan borrelen en hippies ons entertainen met vuurshows en leuke muziek is het volop genieten. Jammer dat we morgen weer terug gaan naar chiang mai om daar de bus te pakken naar de eilanden in het zuiden. Maar ook daar zal het weer super leuk zijn.

Wat ons opvalt na een week is vooral de vriendelijkheid van de Thaise bevolking die ook behoorlijk irritant kan zijn. Als je ergens om vraagt, bijvoorbeeld een Fanta Orange, krijg je ineens een wodka voorgeschoteld. Hoe dan?!? Denken wij steeds. Als de Thai je niet begrijpt knikken ze alsnog even vriendelijk. Maar begrijpen doen ze het niet. Dat is dus iets om rekening mee te houden de komende weken!

In de avond met ubs en daarna met mijn ouders gefacetimed. Hoe leuk is dat!!! Zo fijn om ze niet alleen even te horen, maar ook om ze echt even te zien. Ik zit dan wel aan de andere kant van de wereld, maar het voelde heel dichtbij. Fijn ;)’.

Gelukkig hebben jullie in Nederland ook goed weer. Zag al heerlijke strand foto’s voorbij komen op Facebook! LENTE!! Heerlijk:) geniet allemaal, doe ik hier ook!
Dikke kus!!!!

UPDATE: bekijk hier de eerste foto’s!

IT’S BANGKOK BABY

De volgende morgen weer gehiked naar beneden, ook dit was super zwaar hahaha!!

Dikke kus!!!!

UPDATE: bekijk hier de eerste foto’s!

17 Comments

Fleur

16 maart , 2014 at 10:28 am

Leuk geschreven en leuk om te lezen Mies! Jaloersmakend! Geniet, X

Patty

16 maart , 2014 at 11:02 am

Wat een leuk verhaal!! Lag soms echt in een deuk, zie het helemaal voor me hahaha! Dikke kussss

Mandy

16 maart , 2014 at 11:31 am

Wauw mooi eerste verhaal! Geniet!

Chantal I

16 maart , 2014 at 11:40 am

Leuk om te lezen Mies! Enjoy want Thailand is zo leuk!! X

Jelmer

16 maart , 2014 at 12:17 pm

Wat onwijs vet dat je het zo naar je zin hebt Mies! Ongetwijfeld dat je nog heel veel meer coole avonturen gaat beleven. Geniet ervan, en ik hou je blog in de gaten! X Sawadee

Margo

16 maart , 2014 at 12:29 pm

Hoi Michelle, wat leuk om te lezen waar je bent en wat je mee maakt. Zelf ben ik in Sri Lanka, Maledieven en Bali en de kleine Sunda eilanden geweest. Dus sommige ervaringen van jou zijn voor mij zo herkenbaar. Wat ik met name heel bijzonder vond waren de geuren die je daar ruikt. Dit is voor iemand die er nooit is geweest niet voor te stellen en is ook niet uit te leggen. Soms als ik hier in Nederland een bepaalde geur ruik dan doet mij dat herinneren aan mijn bezoeken in Azië. De ervaringen en herinneringen kan niemand je ooit af nemen. Dus meid, geniet er volop van en neem alles heerlijk diep in je op! Groetjes en liefs, Margo

Mutti

16 maart , 2014 at 12:35 pm

Heel leuk om te lezen Mies! Moest echt lachen hoe je alles zo ervaart en omschrijft. X

Sonja

16 maart , 2014 at 1:21 pm

Lieve Mies, ik hoor je het gewoon vertellen! Leuk om het mee te beleven, dikke kus! Xx

Joyce

16 maart , 2014 at 5:14 pm

Geweldig Mies!!! Wat een avonturen en super verwoord! Ben benieuwd naar Vietnam straks!

16 maart , 2014 at 5:15 pm

Have fun DIN!!! Xxx

Ted

16 maart , 2014 at 6:31 pm

Lieve Mies, wat een leuke site!!! En wat heb je nog een prachtige reis in het vooruitzicht meis!!! Geweldig!! We houden je in de gaten!!! Dikke kus van Hans & mij!!!

tante Ingrid

17 maart , 2014 at 2:20 am

Hi Michelle, wat enig om te lezen; je schrijft leuk. Zo kan ik je reis ook op de kaart volgen. Fantastisch ! Ben benieuwd naar het vervolg. Veel plezier samen. Liefs XX

Romy

17 maart , 2014 at 7:08 am

Nichtenfrind! Wat fijn om te lezen dat je het zo leuk hebt en aan het genieten bent! Ik heb je verhaal met een lach op mijn gezicht gelezen. Carpe Diem! Dikke kus!

Tessa

17 maart , 2014 at 8:12 am

Wat een heerlijk verhaal sis! Je maakt zoveel mee, ik hoor het je vertellen! En die gek; ‘You have to get out of the train like NOW’. Hahaha hilarish! Dikke kus!

Eline

17 maart , 2014 at 11:52 am

Hey Mies, wat ontzettend leuk om te lezen! Volgens mij geniet je volop en het is zeer jaloersmakend! Benieuwd naar je verdere verhalen en foto's! X

Uzz (niet te verwarren met Ubs)

18 maart , 2014 at 8:44 pm

Kind! Meest gewaardeerde en tevens gemiste collega! DIN! Wat een heerlijk verhaal! En wij maar denken dat je aan het luieren bent.. Wát hebben jullie al veel gedaan zeg!! En de fietstocht gedaan! Zal Tetske leuk vinden! Ik zal jouw site ook nog even delen @ D&B. Vinden ze leuk! Genoten van je verhaal en uitkijkend naar je volgende tori, nippen wij nog een rood wijntje weg! Neem jij een Bucket op ons met je killerbody?! Kus Luc & Es

Astrid

18 maart , 2014 at 9:27 pm

Lieve Mies, wat een heerlijk verhaal, ook ik blijf je volgen, superleuk! En nog bedankt voor je felicitatie mbt mijn verjaardag, erg lief! Xxx geniet meid!